14 juni 2012

TV kijken...


Veel mannen kijken momenteel het EK voetbal. Zo ook mijn manager, die een echte voetballiefhebber is. Hij komt thuis van het werk, zet de tv aan, installeert zich op de bank en vraagt aan zijn vrouw of zij zijn eten wil brengen. Zo hoeft hij geen minuut van de wedstrijden te missen (we hebben hem hierom wel een klein beetje uitgelachen, maar meer nog hebben we respect voor zijn vrouw haar geduld, LOL!)

Many men are watching the European Football Championships these days. Like my manager, who's a real football fan. He comes home from work, puts on the tv, sits down on the couch and asks his wife to bring his meal, so he doesn't have to miss one single minute of the games (we did laugh at him for that, and more of all, we admire his wife's patience, LOL!)


Philippe is 's avonds meestal pas laat thuis, maar hij neemt alle wedstrijden op, zodat ook hij geen minuut hoeft te missen, zelfs niet van de voor- en nabeschouwingen.

Most of the time, Philippe is home late, but he records all matches, so he can also watch every minute, even the comments before and after the match.


Ik heb absoluut geen hekel aan voetbal. Ik ga zelfs altijd kijken als Philippe moet spelen en ik ren ook echt niet weg als er voetbal op tv is. In tegendeel: ik vind het helemaal niet erg om dat te 'kijken'. Eerst van al, omdat ik zo meer tijd kan quilten. Philippe vind het namelijk gezellig als ik naast hem op de bank meekijk. Dat is leuker dan alleen kijken. Daarnaast moet ik, als ik een film kijk, geregeld opkijken van mijn quiltwerk om niks te missen. Maar tijdens de voetbal kan ik heerlijk naast Philippe op de bank zitten en aan eender welke quilt werken, zonder dat ik elke keer op moet kijken naar tv. Immers, alle belangrijke dingen worden verschillende keren herhaald :o)

I don't hate football. I even watch every match Philippe plays himself and I won't run away when there's football on tv. On the contrary: I don't mind 'watching' these games at all. First of all, I get to spend more hours quilting, since Philippe likes me to sit next to him to watch both matches each day. It's more pleasant then watching alone. And secondly, when I'm watching a movie, I often have to look up from my work so I know what's going on on tv. But during the football games, I can sit next to Philippe on the couch and work on either quilt project I want, without having to look up all the time. After all, all interesting things are repeated several times :o)


Overigens kan ik keer op keer dezelfde film kijken, zonder dat het me verveelt. Omdat ik namelijk ondertussen altijd aan het quilten ben, luister ik voornamelijk naar de film en zie ik steeds maar fragmenten. Dus elke keer als ik die film opnieuw kijk, zie ik dingen die ik de keer daarvoor niet heb gezien. Zo blijft dezelfde film keer op keer leuk om te kijken ;o)

Veel quiltplezier!

By the way, I can watch the same movie over and over again without getting bored. Since I'm always quilting, I listen to it, but I see only small parts. So every time I watch the same movie, I see things that I haven't seen before. This way, a movie stays interesting over and over again ;o)

Happy stitching!

12 opmerkingen:

Quiltelle zei

Haha, zo blijft een film leuk, ja. Je zou kunnen stellen dat je in de tijd van 1 film, een hele quilt maakt, op deze manier.
Groetjes Ele

GRANNY'S HOUSE zei

Dat herken ik, heb ik ook altijd, behalve met de Engelse detectives, die volg ik van begin tot eind.

Groetjes
Ines

Avondster zei

:-)))

AnitaS zei

Zo hebben jullie toch beiden een leuke avond.

Elly zei

ik hoop voor je dat hij wat positief blijft want de lucht is niet zo oranje meer, donkere wolken laten zich zien, blij dat ik zit te quilten
toch nog een zekere rust!!!! maar toch veel plezier

Anne zei

Herkenbaar! Ik merk dat ik met een werkje ook de helft van de film niet mee krijg, haha.

Ann zei

Hmmm ... ik denk dat veel vrouwen zich hierin gaan kunnen herkennen! LOL!
En wat betreft het film kijken. Ben ik helemaal mee eens = meestal is het beluisteren en opkijken als er een interessante passage is! ;-)
'k Wens je alvast een fijn weekend toe!
Groetjes,
Ann

Josee zei

Inderdaad wordt er zo vaak herhaald of zo gegild dat je dán pas hoeft te kijken.

Ineke zei

Hahaha, Ellie, wat leuk en herkenbaar, want zo gaat het bij mij ook ;-)
Groetjes

Anoniem zei

Gezellig samen op de bank voetbal kijken gaat bij mij helaas niet, manlief is nogal een felle kijker en brult soms zo erg dat onze Sokje met vier poezenpootjes in zijn rug hing van de schrik, ik "vlucht"naar boven alwaar ik heerlijk met mijn lapjes zit of breiwerk ;o)....hihi

Carine zei

Klinkt bekend. Af en toe eens terugspoelen. .

Ellie's Quiltplace zei

@ Elle: haha, zo had ik het nog niet bekeken. Stel je voor dat je een tweepersoonssprei maakt, en erbij vertelt dat je die helemaal met de hand tijdens 1 film gemaakt hebt! Zie je de verbaasde gezichten al voor je, LOL!

@ Ines: stilzitten kan ik niet, maar die volg ik inderdaad ook beter. Anders kun je net zo goed niks kijken. Want eenmaal dat je daarbij de draad kwijt bent... dan is het lang zo spannend niet meer.

@ Avondster: ;o)

@ Anita: wij vervelen ons niet ;o) Meestal komt Thijs er ook nog bijliggen. Die vindt dat wel gezellig, zo met z'n allen op de bank.

@ Elly: hier wordt niet speciaal voor oranje gesupporterd: ik vind gewoon dat de beste moet winnen en Philippe is Belg, dus die hoopt dat de rode duivels over 2 jaar weer gekwalificeerd zijn ;o)

@ Anne, Ann, Ineke, Carine: leuk te lezen dat ik niet de enige ben die tv 'kijkt'. Ik begon al te denken dat ik ernstige quilt-verslavings-verschijnselen had...

@ Josee: ideaal toch? En als de commentator goed zijn best doet, weet je zelfs op elk moment wie er aan de bal is ;o)

@ Marjolein: haha, dan zou ik me ook verstoppen ;o) Maar samen met Sokje wat handwerken, gezellig muziekje op,... kan ook niet slecht zijn!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...