30 maart 2013

Label...


Het is altijd spannend als je het laatste stukje afwerkbies omnaait, want eenmaal dat dat vast zit, is je quilt klaar en kun je ervan genieten. Nou ja, klaar... bijna klaar, want er moet nog één ding gebeuren...

It's always thrilling to sew on the last part of the binding, because afterwards you can enjoy your finished quilts. No, not finished... almost finished, because I need to do one more thing...


Ik neem een klein stukje lichte stof, meestal een restje van de achtergrondstof. Hierop schrijf of borduur ik (afhankelijk van de quilt) de naam van de quilt, mijn naam en het jaartal. Ik appliceer het label op de achterkant van de quilt en voila...!

I take a small piece of light fabric, mostly a leftover piece of the background fabric. On this, I write or embroider (depending on the quilt) the name of the quilt, my name and the year. I appliqué the label to the back of the quilt and voila...!


Een label is niet noodzakelijk, maar ik vind het leuk om er voor elke quilt een te maken. Zo kan ik gemakkelijk terugvinden wanneer ik de quilt maakte. Sommige quilts waren zo klaar en bij andere zie je dat ik er een aantal jaar aan heb gewerkt. Maak jij een label voor je quilts?

Fijn weekend!

A label is not necessary, but I like to add one to each quilt. This way, I can easily remember when I made it. It's nice to see that some quilts were finished within a short period of time and others took years to finish. Do you add a label to your quilts?

Have a nice weekend!

13 opmerkingen:

Bed, breakfast en quilts zei

zeker maak ik labels, bij emblibrary.com heb ik een aantal quiltlabelpatronen gedownload en deze borduur ik dan met de naam en datum van de quilt.

Vlijtige Handjes zei

Nee ik heb nog nooit een label gemaakt maar....vanmorgen een label voor de Hartendief getekend. Die gaat dit weekend op de achterkant en dan is hij helemaal klaar.
Fijne Paasdagen of worden het klusdagen......

johan en henny zei

Hoi Ellen
waar schrijf je mee op je label?groetjes Henny

quiltingmieke zei

piep

ja meid, ik wel,
u voor de wedstrijdquilt hebbik er zelfs erg over nagedacht,
omdat er een extra wedstrijd aan verbonden is...

knuf mieke

AnitaS zei

Ja hoor ik maak ook labels. Dan pas is een quilt echt af. Fijne paasdagen.

Wilma Kuin zei

Ja, ik maak ook labels,...
Alleen schrijf ik ze niet meer wanr het gaat er bij mij altijd af..
Zal wel te goed wassen,..

Fijne paasdagen,..

Hubertine zei

Ik vergeet 'm altijd!!! Maar het is wel de bedoeling ;-))

Anoniem zei

Wat een mooie warme kleuren heeft dit quiltje-nu graag de voorkant laten zien.Of is dit het quiltje waar je laatst mee bezig was met de bloemen?
En nee,ik heb geen label op mijn quilt-schaamrood op de wangen-wel mijn initialen erop.
Goede Paasdagen!
groetjes,Truus uit Drenthe

Tania zei

Ik ben aan m'n eerste quilt bezig, dus nog geen label gemaakt, maar ik vind het wel een leuk idee.

Unknown zei

Hi Ellen, oh yes I add the label my quilt:-)
Hugs from Italy, Emanuela

Marga (MarPie) zei

JA dat doe ik zeker en vaak nog voordat de quilt helemaal af is.
meestal maak ik hem als een blok wat dan verwerkt word in de achterkant.
Word dan ook mee gequilt als de quilt gequilt word.
Fijne Paasdagen.

Groetjes,
Marga♥

Waarom ik dat laatst vroeg met betrekking op je steekjes.
Omdat ze er aan de voorkant zo gelijkmatig uit zien zou je bijna denken dat ze met met machine gedaan zijn.
Mijn complimenten aan jou voor je fijne en vooral gelijkmatig steekjes.

Unknown zei

Ik heb net mijn eerste quilt af, maar ga ook nu een etiket maken.Bedankt voor je tip.Je quilt is prachtig

Ellie's Quiltplace zei

@ Karen: ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit super veel werk maak van mijn labels. Ik wil de quilt te graag af hebben om er nog veel tijd aan te besteden :p

@ Anita: dankjewel! Het wordt een Paasweekend, veel te koud om te klussen! Vanmiddag Ronde Van Vlaanderen kijken, met een quiltwerkje erbij.

@ Henny: ik gebruik een Pigma Micron pen, te koop bij de quiltwinkel. De stift heeft een heel fijne punt, dus je kunt er mooie, dunne lijnen mee maken en hij gaat er niet uit bij het wassen.

@ Mieke: leuk! Ik maak meestal maar een eenvoudig label, omdat ik de quilt graag af wil hebben. Zo'n wedstrijd moedigt een mooi label wel aan!

@ AnitaS: helemaal mee eens!

@ Wilma: ik was mijn quilts altijd als ze klaar zijn. Bij mij is de stift nog niet verdwenen. Het zal er wellicht mee te maken hebben hoe vaak je ze wast en welk product je gebruikt.

@ Hubertine: zo liggen er hier ook nog een paar hoor. Het is wel de bedoeling dat die er nog een krijgen.

@ Truus: een label is niet verplicht hoor, niks om je voor te schamen! Ik vind het gewoon leuk om te weten wanneer ik de quilt heb gemaakt. Het is inderdaad het quiltje met de bloemen :o)

@ Tania: zeker voor je eerste quilt is het leuk een label te maken. Een eerste quilt is altijd een extra speciale herinnering.

@ Emanuela: thanks for stopping by!

@ Marga: dankjewel :o) Ik dacht overigens dat je patchworksteekjes bedoelde? Ik doe zowel het patchwork als het quilten met de hand. Maar bij het quilten natuurlijk geen steekjes achteruit, zoals bij patchwork wel voor de stevigheid ;o)

@ Maaike: proficiat met je eerste quilt! Hopelijk volgen er nog veel mooie quiltwerken! Een label maakt het helemaal af en zeker voor de eerste quilt is dat iets bijzonders.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...