8 augustus 2015

"All good things..."


In het Engels zeggen ze "all good things come to an end" en ook aan onze vakantie kwam weer een einde.

They say all good things come to an end and, unfortunately, so did our holidays.


We hebben een heerlijke tijd aan de Franse Riviera gehad.
Philippe had een mooi hotel gevonden, midden op de Col d'Eze, met aan de ene kant uitzicht over zee en de andere kant uitzicht over het binnenland met dalen en bergen. Het was een prachtig en betaalbaar hotel, met een uitstekende service, comfortabele luxe kamers, heerlijk eten en super vriendelijke medewerkers. Ik zou er zo willen blijven, maar dat vervelende stemmetje diep van binnen zei me dat 6 dagen waarschijnlijk wel weer lang genoeg zou zijn ;o)

We have spend a wonderful time at the French Riviera. 
Philippe found a lovely hotel at the top of Col d'Eze, overlooking both the sea and the inland. They offered a great, affordable service with luxury rooms, delicious dinners and a very friendly staff. If I could, I would want to stay there forever, but my annoying inner voice said 6 days would probably be enough ;o)


Het hotel lag aan de bekende Grande Corniche weg, alsook direct naast het gelijknamige natuurreservaat, een heerlijke plaats voor een wandeling overdag, waarbij er prachtige achtergrondmuziek werd verzorgd door een koor van cicaden, of 's avonds, als de lichtjes in de vallei en langs de kust zorgden voor een romantisch tintje.

Located right at the Grande Corniche route as well as the Parc of the same name, it's the perfect place for a walk either by day, with a cigada choir offering some background music, or by night, where the lights in the valley and the coastline added a romantic touch.


De zee is er schitterend - de ontelbaar veel verschillende tinten azuurblauw, het wit van de opspattende golven en de kust met de toeristen en palmbomen. Ik hou helemaal niet van op het strand liggen (ik verveel me binnen 10 minuten...), ik maak liever een wandeling gevolgd door een drankje op een terras in de schaduw. Vanuit de heuvels heb je ook een prachtig zicht op de kustlijn, waar stille, ruige natuur wordt afgewisseld met drukke steden en badplaatsen zoals Monaco en Nice.

The sea is beautiful, with it's different shades of bright azure blue, the white of the breaking waves and the coastline with the tourists and palm trees. I really don't like to lay on the beach, 'baking' in the sunlight (I'm bored within 10 minutes...), but I prefer a walk and a drink in the shade. From the hills, one also has a lovely view at the coastline, where quite nature alternates with busy places like Monaco and Nice.


We hebben vele mooie stadjes bezocht, zoals het kleurrijke Menton...

We visited many lovely places, like the colorful town of Menton...


... La Turbie...

... La Turbie...


... en Sainte-Agnes, waar de smalle straatjes bestonden uit niets anders dan trappen, trappen en nog meer trappen...

... and Sainte-Agnes, where narrow streets contained steps, steps and even more steps... 



... en waar nog eens 200 (!) treden naar de ruïnes van het middeleeuwse kasteel leiden, met een prachtige tuin en adembenemende uitzichten.

... and where another 200 (!) steps lead you to the ruins of the Medieval castle, with a beautiful garden and amazing views. 


Nog een laatste stop in Saint-Jean-Cap-Ferrat voordat we verder gingen richting Italië, voor het tweede deel van de vakantie. Maar dat is voor een volgend berichtje!

One last stop at Saint-Jean-Cap-Ferrat, before we took of to Italy, for the second part of our trip. But that's for another post!



Voor nu wens ik je een hele fijne dag!

For now, I wish you a great day!


3 opmerkingen:

Truus zei

Mooie foto's heb je weer gemaakt en al die trappen lopen zal heel goed zijn voor de conditie! Veel spierpijn gehad de dag er na van al die treden?
De afgelopen dagen ook trappen gelopen-de slaapkamer is hier beneden en ik loop nauwelijks de trap op naar boven- maar voel het wel.
Ben benieuwd naar jullie Italie vakantie.
Ben je er al uit hoe je het met de rand verder doet?
gezellige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

Ineke zei

Wat een prachtige foto's, heel erg mooi!!!
En ik verveel me ook snel als ik op het strand lig, dus voor mij ook alleen maar wandelingen en verkenningstochten.
Liefs, Ineke

Ellie's Quiltplace zei

@ Truus: ik geloof dat je dat merkt, als je niet gewend bent om trappen te doen!
Wij hadden de dag ervoor de Col de Turini opgefietst (nou ja, Philippe heeft me op het laatst een beetje geholpen ;o) ) dus ik had vooral daar enorm zere benen van. Gelukkig was het de dag van Sainte-Agnes ook wat bewolkt, dus we zijn redelijk koel naar boven kunnen wandelen. Daarna brak de zon weer door.
Voor de rand ben ik er nog niet uit. Ik ben zo'n pietje precies... :o(

@ Ineke: dankjewel! Ik vind mensen kijken wel leuk, maar ook geen 2 uur vanaf een handdoek... Een boek gaat ook wel mee, maar dat rekt het strandplezier tot maximaal een half uur ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...