7 augustus 2015

Misteld...


Kennelijk zijn goede voorbereidingen toch niet altijd zo goed...
Ik heb me misteld op het applicatieraster en de gele bloem staat een vakje teveel naar rechts...! Je ziet duidelijk het verschil met de donkerblauwe bloem in de baan erboven, die wel op de juiste plaats zit, terwijl de gele bloem veel te dicht bij de bloemknop eronder zit.

Apparently, good preparations aren't always that good... 
I miscounted the lines on my grid and the yellow flower ended up one square more to the right then where it's supposed to be...! You can see the difference with the dark blue flower in the upper border, that one is in the right place, the yellow one is much too close to the flower knob.


Uithalen! zou je denken, ware het niet dat ik al heel enthousiast de ecru stof er vanachter had geknipt voordat ik het controleerde. Grrr...

Now that wouldn't be a problem if I didn't enthousiastically cut away the ecru background fabric from behind the flower before checking it. Grrr...


Ik weet nog niet wat ik zal doen: de foute bloem uithalen, de rand doorknippen, er een nieuw stuk ecru aanzetten en verder gaan met appliceren, of gewoon heel de rand opnieuw maken op een nieuw stuk stof.
Voor nu laat ik het even wat het is. Ik ga verder met de andere randen (en controleer alles driedubbel!), dan kan ik onderwijl nog eens rustig nadenken wat de beste oplossing is.
Wordt vervolgd...

I'm not sure what to do: remove the wrong flower, cut the border fabric, add a new piece and continue appliquéing, or just redo the whole border on a new piece of ecru.
For now, I lay it aside and continue with the other borders (and check everything twice!). I'm sure the right solution will come up.
To be continued...

13 opmerkingen:

Dolores zei

Just leave it the way it is. Consider it a happy accident. Don't start over - just continue and everything will work out in the end. The quilt will be uniquely your own.

Truus zei

Zou het zo laten hoor en dan herhaal je dat in de andere zijde.
Vind het erg mooi worden!
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

conny's quilts en creaties zei

Jij bent mogelijk de enige die er zo naar kijkt, Ik zou het zo laten. Of je zet een van deze randen boven en een aan de zijkant? (als dat kan) Een bloementuin is ook nooit echt symmetrisch toch?

Dientje zei

Het is anders dan je gepland had. Jammer maar niet onoverkomelijk. Ne wat Truus zegt, probeer symmetrie te krijgen door de andere rand ook zo te doen. Laat het in ieder geval bezinken. Misschien valt het reuze mee als je het langs de rest legt. Succes met je keuze. Gr. Dientje

Flickenstichlerin zei

You can live with it, I hardly noticed it.
Lovely design, the border looks so pretty.
Greetings,
Sylvia

Ineke zei

Oh jeetje, dat is pech!!! Wens je succes met iets bedenken dat het hrsteld kan worden.
Liefs, Ineke

Judith zei

finished is better than perfect! En ga je dit werkelijk zien? ik vraag het mij af, je hebt toch ook nog voldoende naadtoeslag over. Typisch gevalletje van pech, maar maakt dat niet juist je quilt uniek?

Anoniem zei

Ellen, ik weet wel dat je een perfectionist bent, maar het hoeft niet altijd zo te zijn. Geef er een draai aan. Het is toch een eigen ontwerp (dacht ik). In het geheel zal het niet meer zo opvallen. Je zit er nu met je neus boven op. En beter finisched than perfect, zeggen ook veel goede quilters. ik wens je succes met je oplossing. Groetjes Wilma

Carin zei

Ik heb moeten kijken en kijken wat je nu precies bedoelde en zag ik zojuist. Ik zelf zou het laten zitten, bloemen staan toch nooit symmetrisch. Of je zou het kunnen herhalen in de andere twee randen.

10 zei

Hallo Ellen,

ik heb een probleem! Ik zie het "foutje" niet:) Dus... ga maar gewoon verder, je bent goed bezig en denk eraan... het is HANDwerk en het hoeft niet perfect te zijn...dat maakt het juist zo mooi! Wat je ook doet... VEEL SUCCES! Groetjes, Martine

Rian zei

Jou valt het op, een ander niet, zeker als je het er niet over hebt. en mochten ze het wel ontdekken, dan hoort het zo.
Kun je het in een andere rand ook niet zo doen?

Marlies zei

Ik kan me voorstellen dat je ontzettend baalt, omdat het niet gaat zoals je gepland had. Maar iedereen hierboven zegt het al: niet moeilijk overdoen! Kun je ons in september mooi laten zien dat jij ook weleens een klein foutje maakt. Dat maakt dat de lat voor ons wat lager ligt! ;-)

Anoniem zei

Hoi Ellen,

Volg de WIJZE raad van allen hierboven maar: lekker laten zitten en niets meer aan doen! Het zou me niet verbazen als jij de enige bent die het ziet, ieder ander zit er niet met haar neus zo bovenop als jijzelf. En bloemetjes groeien toch zoals ze zelf willen?
Vooral Marlies hierboven zegt een waar woord: nu hoeven wíj ook niet alijd perfectionistisch te zijn (ook al blijven we het keer op keer proberen!)

Groeten van Digna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...