20 november 2015

Lapjes + sterren = Mini Quilt !


Doorheen de jaren heb ik al flink wat quilts gemaakt en vele daarvan zijn mini quilts. Ik heb er intussen zoveel dat ik ze zelfs niet allemaal tegelijk kan ophangen of neerleggen en niet-quilters zullen zich ongetwijfeld afvragen waarom ik dan toch nog nieuwe blijf maken.

I've made quite a number of quilts already and quite a lot of them are mini quilts. I have so many, I can't even display them all and if one doesn't quilt, one might wonder why I keep making them.


Het antwoord is simpel: het is het maken dat ik het leukste vind van het quilten. Ik hou ervan om ontwerpjes te maken voor die kleine quilts...

Well, it's the making that I find most fun. I really enjoy designing these small quilts...


... om lapjes te zoeken in mijn voorraad...

... collecting fabrics from my stash...


... en om die kleine blokjes te naaien.

... and sew those small blocks.


Voor deze mini quilt - het Mini Quilt Club patroon van november - koos ik voor een sterblok. Ik heb al verschillende sterrenquilts gemaakt, maar dit is weer een andere variatie op het bekende klassieke blok en ik ben er helemaal weg van.

For this mini quilt - the Mini Quilt Club pattern of November - I choose a star pattern. I have made several star quilts over the years, but this is yet again another variation to the well known traditional block and I'm quite fond of it.


Het eindresultaat is voor een volgende keer, want voor ik dat laat zien, wil ik nog vertellen over iets nieuws dat ik heb uitgeprobeerd...

Fijn weekend!

The final result is for a next blog post, because before I come to that, I have to tell you about something new I tried...

Have a  nice weekend!

9 opmerkingen:

10 zei

Wat een speciale sterretjes!Mooie stofjes! Ook in kerststofjes zullen ze mooi zijn en binnenkort goed van pas komen.O,o mijn to-do lijstje;)
Fijn weekend, Martine

Ellie's Quiltplace zei

@ Martine: in kerststofjes kunnen ze zeker ook heel goed! Ik heb bewust gekozen voor iets 'neutralere' kleuren, zodat het in elke periode van het jaar kan, maar je kan ook voor bijvoorbeeld lichte kleuren kiezen voor het voorjaar,... Dat is het fijne aan zo'n tijdloos patroon, dat kan in alle stijlen.

Connie zei

I love small quilts and miniatures also but I've made only one small one and no miniatures yet. Do you piece by machine or by hand?

Ellie's Quiltplace zei

@ Cootie Bug: I always piece by hand, except for the pillow I'm making to try my new old sewing machine.
You should try making a mini one day. It's fun!

Dientje zei

Heerlijke sterren, een patroon voor veel soorten stoffen. Met sterren het jaar rond, haha. Leuk hoor. Groet, Dientje

Ineke zei

Prachtige sterren Ellen!

Truus zei

Leuke sterretjes zijn dit en je blijft maar verleidingen rondstrooien!!!
En nog spannend maken ook voor het weekend-iets nieuws proberen en wij maar weer wachten op wat het voor moois is....
Goed weekend en veel sterrenplezier.
groetjes,Truus uit Drenthe

Unknown zei

Me encanta!... No puedo esperar para verlo terminado. Siempre haces un hermoso uso del color. Fantástico!

Ellie's Quiltplace zei

@ Dini: dat is een leuk idee: elke maand een andere sterrenquilt! Daar kom ik nog niet denk ik, dan moet ik er nog een paar maken ;o)

@ Ineke: dankjewel :o)

@ Truus: haha, het was voor mij ook een hele verrassing hoe het zou worden. Ja, nog even geduld tot na het weekend. Je kan overigens als eens spieken in de zijbalk, daar staat een klein fotootje ;o)

@ Monica: thank you! I choose the colors, not specifically the prints and I choose only the blocks to start with. That made it quite difficult to find a matching fabric for the sashings later, but it turned out fine in the end!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...