28 maart 2016

'Past & Present': onze stoffen op de H&H in Keulen...


Vrijdag 18 maart was een spannende dag! Mams en ik stonden al om 5 uur 's morgens op en na een ontbijt en douche, was het om kwart over 6 hoog tijd om richting Keulen te gaan. Het was maar anderhalf uur rijden en ik was mooi op tijd om onze quilt en ons logo op te hangen en om kennis te maken met het team van Marienhoffgaarden. Nadat we al vaak contact hadden gehad via telefoon en mail was het fijn hen eindelijk te ontmoeten.

Friday March 18 was such an exiting day! Mams and I woke up at 5 AM and after breakfast and a shower, at 6:15 AM I headed for Cologne. It was only a 1:30 h drive and I arrived well in time to hang our quilt and logo and to meet the Marienhoffgaarden team. After being in contact via mail and telephone, it was very nice to finally meet them!


Marienhoffgaarden verdeelt natuurlijk nog meer merken, onder meer Tilda, de mooie MirahZriya batiks van prinses Mirah en Clould 9. Het was leuk om Gina en Michelle te ontmoeten, de dames achter Cloud 9 die ook een bezoekje brachten aan de beurs.

Marienhoffgaarden of course distributes several more brands, among which Tilda, the lovely MirahZriya batiks by Princess Mirah and Cloud 9. It was lovely to meet Gina and Michelle, the ladies behind Cloud 9, who visited the fair also. 


Onze stand was dicht bij de ingang, dus je kon ons niet missen!

Our booth was located close to the entrance, so you couldn't miss us! 


Ik moet waarschijnlijk niet uitleggen dat ik toch wel een beetje zenuwachtig was voor de beurs. Ik had van jullie via mail en social media al veel positieve reacties gehad, maar hoe zouden de winkeliers reageren op een nieuw merk? Zouden ze het mooi vinden en het willen verkopen in hun winkel?
Gelukkig ging de verkoop goed. Veel mensen waren enthousiast en we konden al snel de eerste bestellingen opschrijven.
Ik had daarnaast ook nog fijne ontmoetingen met andere groothandelaars rond het verdelen van onze stoffen in andere regio's.

I probably don't need to explain I was very nervous before the fair. I had many lovely comments from you via mail and social media, but how would shop owners react to a new brand? Would they like it? Would they give it a try in their shop?
Luckily, sales went well. Many people were enthousiastic and we could soon write down the first orders. 
I also had some very nice meetings with wholesale companies about distributing our fabrics in other regions. 


Mister Aurifil, Alex Veronelli - maker van mijn favoriete naaigaren, kwam ook onze nieuwe collectie bekijken en maakte deze leuke foto. Hij is een vriendelijke man en we hadden een gezellige babbel. Hij vertelde me onder andere over de verschillende soorten garens die Aurifil maakt. Ik wist niet dat ik het ook voor handquilten kon gebruiken. Dat moet ik dus maar eens proberen.

Mister Aurifil, Alex Veronelli - maker of my favorite thread, stopped by to see our collection and made this nice picture. He's a lovely man and we had a nice chat. He also explained me a bit more about the different kinds of thread Aurifil makes. I didn't know I could also use it for hand quilting, so I will give that a try soon.


Philippe was er vrijdag en zaterdag ook. Samen zijn we vrijdag iets gaan eten in het oude stadscentrum van Keulen en zijn we zaterdag naar de H&H 'after party' geweest, samen met alle standhouders.

Philippe joined me Friday and Saturday. Together we explored the old city of Cologne a little bit on Friday night and we had a nice time at the H+H 'after party' on Saturday, together with all other exhibitors of the fair. 


Voor ik het wist was het alweer zondagavond en tijd om, moe maar voldaan, weer naar huis te gaan ;o)

Before I knew it, it was Sunday evening and time to go home again. As we say in Dutch: tired but content ;o)

9 opmerkingen:

Truus zei

Gezellige Paasmaandag en nu lekker bijkomen van alle spanning en drukte.
Mooie quilt hing daar op de beurs van jouw stoffencollectie en leuke foto's van jullie.
groetjes, Truus uit Drenthe

Dientje zei

Lekker genieten van alles. Quilt is mooi van jouw stoffen. Veel succes. Gr. Dientje

10 zei

Kan me wel voorstellen dat je toch een beetje zenuwachtig was en dat je een heel goed gevoel kreeg toen de eerste bestellingen binnenkwamen. Het maken van een stoffenreeks is al een hele onderneming maar komt ze ook goed aan??? Ik heb hier nog je patroontje van Halloween. Ga wachten tot september om het te maken want er zitten enkele stofjes in je reeks die er mooi in zouden passen. Dan wordt de quilt helemaal EPQ:)
Groetjes,Martine

helen zei

Congratulations for your success!
And I love your logo, it is very "classy"!
Best wishes!

Tilly zei

Gefeliciteerd met je eerste groothandelsbeurs jestoffen zien er prachtig uit.
Groetjes Tilly

Josefien zei

Je stoffen zijn echt heel erg mooi. Fijn dat de beurs goed verlopen is. Ik kan niet wachten tot ze in de winkel liggen!

Anoniem zei

Je doet het (met je mams) geweldig Ellen en dapper dat je al zo jong je nek durft uit te steken. Heel veel succes verder met alles. Groetjes Wilma

Ellie's Quiltplace zei

@ Truus, Dini: dankjewel! De quilt is lekker klassiek qua patroon en laat alle stoffen mooi zien!

@ Martine: dat is leuk! Ik ben heel benieuwd hoe het er dan gaat uitzien, helemaal EQP ;o)

@ Helen: thank you! Philippe and I have been designing it together and we're happy with the result.

@ Tilly, Josefien, Wilma: Dankjewel :o)

Unknown zei

Ellen, ik vraag wel eens aan je mams hoe je alles zo voor elkaar krijgt. Ieder mens is bijzonder maar jij bent wel heel bijzonder, zeg maar rustig: een geval apart. De snelheid waarmee je alles voor elkaar krijgt naast je werk, je landhuis, je blogs enz... En nu heb je weer een prachtige stoffenserie ontworpen. Geweldig!!!
Wat fijn dat ik zo mee kan genieten van al jou prestaties en verhalen. Vaak is het: even kijken wat Ellen nu weer uitgevoerd heeft? Je blogt erg gezellig en geeft me veel (quilt)energie. Samen met mams ontwerp en maak je de prachtigste quilts. Wat is het heerlijk om zo'n hobby te hebben hè!
Groetjes, Willemien

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...